Έχει συμβεί και άλλοτε να μπαίνουν διάφοροι ανωνυμοεπώνυμοι και να γράφουν υβριστικά ή (κατά τη γνώμη τους) «έξυπνα» σχόλια στα blogs. Ξανασυνέβη μόλις χτες στο blog του sourfou και στο δικό μου. Ωραία, όταν χρησιμοποιείς ένα δημόσιο μέσο, όπως το Διαδίκτυο, κάτι τέτοια τα περιμένεις. Επειδή, όμως, η ανάγνωση των blogs δεν είναι υποχρεωτική για κανέναν, αρχικώς απορείς – λες, καλά, δεν σου αρέσει, ρε φίλε, μην το διαβάζεις· στο κάτω-κάτω δεν σε ρώτησα ούτε αν μου επιτρέπεις να διατηρώ blog ούτε τι θα ήθελες να περιέχει για να σου είναι αρεστό. Επιπλέον, επειδή είναι δικό μου, μπορώ να δημοσιεύω εκεί μέσα ότι ανοησία μου καπνίσει: από συνταγές μαγειρικής μέχρι μελοδραματικές ιστορίες, και από σαχλά ανέκδοτα μέχρι φωτογραφίες του σκύλου μου.
Η ψυχοσύνθεση αυτών των σχολιογράφων είναι αρκετά ενδιαφέρουσα. Ασφαλώς, αρκετοί κάνουν πλάκα, αυτούς τους καταλαβαίνεις από το ύφος, ακόμη κι αν το σχόλιό τους είναι ή φαίνεται προκλητικό. Βαριούνται, έχουν τα προσωπικά τους και τα υπαρξιακά τους, κάνουν τις ηλεκτρονικές τους βόλτες, πέφτουν πάνω σε κανένα μελό post ή σε καμμιά βαθυστόχαστη ανάλυση και σου λένε «μωρέ, δεν μας παρατάς κι εσύ;» Βγάζουν το άχτι τους προσωρινώς που ο κόσμος περί άλλα τυρβάζει όταν οι ίδιοι έχουν τα δικά τους προβλήματα, και τελείωσε.
Άλλοι – συνήθως όσοι γράφουν υβριστικά – είναι πιο περίεργες περιπτώσεις. Η προφανής διαπίστωση: δεν έχουν χιούμορ. Ακολούθως: δεν είναι ευφυείς, πλην οι ίδιοι είναι πεπεισμένοι ότι διαθέτουν IQ που φτάνει μέχρι τα ουράνια. Προσπαθούν να βρουν κάτι έξυπνο, κάτι που θα καθηλώσει τον αναγνώστη. Φυσικά, δεν είναι εύκολο, απαιτεί μιαν «εγκυκλοπαίδεια» κι έναν κόσμο αναφοράς αρκετά διευρυμένο από εκείνον που (νομίζουν) ότι έχουν. Αλλά, δεν μπορούν να παραμείνουν απαθείς. Ουδόλως, δε, ανέχονται τη σκέψη ότι θα περάσουν απαρατήρητοι, ότι δεν θ’ αφήσουν το ίχνος τους στην διαδικτυακή tabula rasa. Και το αφήνουν το ίχνος τους – ή μάλλον τα περιττώματά τους.
Τις πρώτες φορές που είδα τέτοια σχόλια, είπα, «έλα, μωρέ, δεν βαριέσαι, καθένας θέλει να κάνει το κομμάτι του». Θα μου πεις, κι εσύ αυτό δεν κάνεις, γράφοντας τις παπαριές που γράφεις; Η διαφορά είναι ότι δεν υποχρεώνω κανέναν να τα διαβάσει. Εκείνος όμως που μπαίνει σ’ ένα blog εναποθέτοντας στα σχόλια τη χυδαιότητά του, σου επιβάλλει να τον διαβάσεις. Εκτός κι αν αποφασίσεις να απενεργοποιήσεις τα σχόλια (που δεν το θέλεις, διότι χάνεις την ευκαιρία να δεις τις σκέψεις και τις αντιδράσεις των άλλων στις δικές σου παπαριές) ή να βάλεις φρουρούς και συρματοπλέγματα (που επίσης είναι ενοχλητικό, διότι αισθάνεσαι περιορισμένος ο ίδιος και περιορίζεις και τους υποτιθέμενους αναγνώστες σου).
Παλαιότερα, λοιπόν, δεν είχα δώσει σημασία. Από σήμερα, οπότε είδα ότι τα κρούσματα δεν είχαν περιοριστεί στο blog του sourfou και ιδίως μετά που διάβασα ένα εξοργισμένο mail του cyrusgeo, άρχισα να το σκέφτομαι το πράγμα σε επίπεδο γενικότερου φαινομένου. Δεν χρειάζεται δε να είσαι ούτε ψυχολόγος ούτε κοινωνιολόγος για να φτάσεις σε συμπεράσματα – λίγος κοινός νους αρκεί.
Όπως ξέρετε πια οι περισσότεροι από εδώ μέσα, η συμμετοχή στη blogoγειτονιά έγινε αφορμή ή έδωσε την ευκαιρία να δημιουργηθούν φιλίες. Ξεκινήσαμε από το blogs.gr, μετά συναντηθήκαμε, ήμασταν ήδη μια παρέα όταν ήρθαμε στο blogspot, και σιγά-σιγά, μέσα και από το bloghood, η παρέα μεγάλωσε (δεν ήταν ποτέ «κλειστό κλαμπ» με face-cοntrol στην είσοδο και, για να μπει κανείς, δεν χρειαζόταν να καταθέσει βιογραφικό και εκκαθαριστικό σημείωμα). Ξανασυναντηθήκαμε οι «παλιοί» και οι «καινούριοι», μιλήσαμε, ήπιαμε τις ρακές μας. Αυτό το κλίμα, φυσιολογικά, πέρασε και στα post και στα σχόλια. Δηλαδή, δεν είναι δυνατόν να πίνω καφέ την προηγούμενη με την mmg και την rd και την επομένη να παριστάνω ότι δεν τις ξέρω – και για ποιο λόγο; Έτσι, η οικειότητα που υπήρχε παλαιότερα και είχε γεννηθεί από την αναγνώριση παρόμοιων σκέψεων και στάσεων καθώς διαβάζαμε κείμενα, έγινε μεγαλύτερη και ουσιαστικότερη. Η mmg θα πετάξει κανένα περίεργο σχόλιο, που ένας τρίτος θα θεωρήσει ακατανόητο, εγώ όμως θα το καταλάβω γιατί πλέον ξέρω την mmg (την rd, τον Mboy, τον dcd, την tomboy, τον sourfou, τον cyrus, τον π, τη MariR1, τον Godot): είμαστε μια παρέα, επιτρέπονται τα αστεία και ο χαβαλές, τα πειράγματα και τα μπινελίκια.
Έρχεται λοιπόν ο «απ’ έξω». Προφανώς θα ήθελε να μπει σ’ αυτήν την παρέα, αλλά αντί να γράψει ένα σχόλιο της προκοπής ή να κάνει το απλούστερο ακόμη, να πει δηλαδή «ρε, παιδιά, μου αρέσει η παρέα σας, με δέχεστε και μένα;», καταφεύγει σε κόλπα φτηνού και οπωσδήποτε ενοχλητικού – προσώρας – εντυπωσιασμού. Φυσικά, έτσι μάλλον δεν θα μπει στην παρέα, πλην έχει καταφέρει να κερδίσει για λίγο την προσοχή, να πει «εδώ είμαι κι εγώ, κοιτάξτε με/διαβάστε με/ασχοληθείτε μαζί μου». Κι επειδή έχει ήδη αποφασίσει ότι δεν θα μπορέσει ποτέ να γίνει μέλος μιας οποιασδήποτε παρέας (εφόσον κατά βάθος ξέρει την ανεπάρκειά του, απλώς χώνει το κεφάλι του στην άμμο της αυταρέσκειάς του), προσπαθεί να χαλάσει ένα κλίμα, να το βρωμίσει, να δημιουργήσει εντάσεις, δυσαρέσκειες, εκνευρισμούς.
Θα μου πείτε, αφού κάθεσαι και γράφεις γι’ αυτόν, για τον κάθε ανωνυμοεπώνυμο που επιχειρεί να βρει το νόημα της ζωής του και να δικαιώσει την ύπαρξή του επί γης με εξυπναδίστικα σχόλια και βρισιές, τον πέτυχε το σκοπό του. Πιθανόν· από την άλλη, όπως έλεγε ο προσφιλής μου Mr. Darcy, I would by no means suspend any pleasure of his. Απλώς, αντί να καθήσω ν’ απαντώ, με σοβαρό ύφος, σε καθέναν τους, είπα να δώσω μια συνολική απάντηση, το κύριο νόημα της οποίας είναι: παιδιά, σας έχουμε καταλάβει (αλλά κι αν όχι, δεν πεθαίνουμε και από περιέργεια), οπότε μην κουράζεστε. Get a life. Επειδή δεν προτίθεμαι ούτε να απενεργοποιήσω τα σχόλια ούτε να θέσω περιορισμούς, δεν μπορώ να σας απαγορεύσω να σχολιάζετε – τουναντίον, σας προσκαλώ: είστε ευπρόσδεκτοι να ξεδιπλώνετε το αστείρευτο πνεύμα σας. Γράψτε ό,τι θέλετε, διατυπώσετε κάθε λογής υπαινιγμούς, όσο πιο βρώμικους τόσο καλύτερο, επισημάνετε κρυφές προθέσεις, κίνητρα, στόχους (ανέκαθεν ήταν ίδιον των ανοήτων να ασχολούνται με τα συμβεβηκότα)– ξεσκεπάστε την υποκρισία όλων όσοι γράφουμε εδώ. Ανορθόγραφα, ασύντακτα, με σολοικισμούς και βαρβαρισμούς, δεν μας πειράζει, εδώ δεν κρίνουμε την ουσία, θα ασχοληθούμε με την εκφορά; Τα σχόλιά σας δεν θα τα σβήσω – θα τα διατηρήσω ως μνημείο ανοησίας.
Κατά τις 4:00 μ.μ.,
Κατά τις 4:05 μ.μ.,
Καλημέρα Λίτσα, διάβασα το ποστ σου, τα σχόλια του ανώνυμου, εδώ και μερικές μέρες ρίχνω κλεφτές ματιές στην συζήτηση περί πίστης κλπ κλπ, και τώρα που πίνω τον πρώτο καφέ της μέρας και είμαι απόλυτα ήρεμη θέλω να σου πω..
το ποστ σου, εκείνο που έπινες τον καφέ σου σουλατσάροντας στον κήπο σου με το πρώτο φως της μέρας... με ταξίδεψε.
φιλιά πολλά και σε σένα και στον Π.
Κατά τις 4:06 μ.μ.,
Μη μου πειράζεις τους ανώνυμους καλέ! Είναι η καλύτερη ευκαιρία που έχω να βρίζω και να εκτονώνομαι. Απλά, θα παρακαλούσα, όπου βρίσκεις τέτοιους να μου το λες.
Ποτέ δεν κουράζομαι να επισημαίνω την μικροπουλία τους, τα προβλήματα πρόωρης εκσπερμάτισης και τον λανθάνοντα φετιχισμό τους -που τους ωθεί να χαζεύουν τα κακάκια τους στην τουαλέτα. Νιώθω σαν ένας νέος Θάνος Ασκητής -μη μου το χαλάς.
Υ.Γ.: Και δεν μου αρέσει που τα σχόλια πρέπει να εγκρίνονται από τον αφεντικό του μαγαζιού. Όχι οτι έχεις άδικο -αλλά μου φαίνεται κάπως.
Κατά τις 4:08 μ.μ.,
emena sthn parea de me aneferes... :P
mias kai to anoikses to thema tha pw ki egw oti i protropi sou "get a life" einai to pio swsto.i elleipsi proswpikis zwis kai h dynatothta ths anwnimias kanoun kapoia komplexika agamita paidakia na to paizoun eksipni.ayta ta liga
yg1:des sto xtesino mou post sto bloghood posi malakia kouvalaei enas anwnymos karagiozis
yg2:me ola ayta ksaxasa na pw kalimera...kalnmeraaaaaa
Κατά τις 4:10 μ.μ.,
@ all:
Λοιπόν, καλά που με ρώτησε ο π τι συνέβη με το comments moderation. Εξηγούμαι: το πρωί δοκίμασα να δω τι γίνεται με αυτό το κολοκύθι, αλλά μετά ανέβασα το post και προφανώς ξέχασα να επαναφέρω τα πράγματα στην αρχική τους θέση.
Μετά την ερώτηση του π, κατάλαβα ότι κάτι δεν πήγαινε καλά.
Οπότε, όλα επανήλθαν εις τα πρότερα. Το σχόλιο της Αρτέμιδος με καλύπτει πλήρως - άλλωστε σημείωσα ήδη στο post ότι δεν πρόκειται να παρεμβαίνω.
Καλό απόγευμα σε όλους.
Το πρόβλημα είναι μεγάλο, και δεν περιορίζεται στους ανώνυμους. Για να γίνει μια συζήτηση θα πρέπει να το θέλουν και τα δύο (τουλάχιστον) μέρη. Κάποιοι θέλουν απλώς να επιδείξουν τη μικροψυχία τους και το συμπλεγματικό τους εσώτατο κόσμο. Επίσης, θα πρέπει να υπάρχει κοινό πλαίσιο αναφοράς -- π.χ. η ελληνική γλώσσα. Οι λέξεις εκφράζουν συγκεκριμένες έννοιες. Αν δεν μπορούμε να συμφωνήσουμε σ' αυτές, τι σκατά συζήτηση να κάνουμε;
Ε, δεν κάνουμε συζήτηση, αυτό είναι. Αλλά θεωρώ απολύτως φασιστικό να σου επιβάλλει ο άλλος να δεις τη μλκ που τον δέρνει, τι λέτε;
(Πάντως, cyrus, όταν θυμώνεις, θυμώνεις!)
MariR1 - χα, χα λες και μας έλειπαν τα παραδείγματα στην καθημερινότητα, χρειάζεται να τα βλέπουμε και στο blog!
sourfou - φυσικά και είναι εξίσου δημοκρατικό.
zero - άντε, τόσο καιρό που έλειπες, μας έλειπαν επίσης τα ωραία σου σχολιάκια.
Κατά τις 12:56 π.μ., ΠΡΕΖΑ TV
Κατά τις 4:07 π.μ.,
Κατά τις 11:48 π.μ., The Motorcycle boy
Ανώνυμε θέλεις τόσο πολύ να σε προσέξουν έτσι; Θέλεις τόσο πολύ να ασχοληθούν μαζί σου; Κοίτα λοιπόν να σου εξηγήσω τι κάνεις -απλά παίζεις το παιχνίδι μας.
Βγάζεις έξτρα σχόλια στα ποστ μας και μας βολεύεις. Άσε που όποιος θέλει να ξεχαρμανιάσει σε βρίζει όπου σε πετύχει. Είσαι, σα να λέμε, μια πουτάνα των blogs. Μόνο που είσαι πόντια πουτάνα γιατί δεν πληρώνεσαι κιόλας.
Λυπάμαι ειλικρινά που σε εκμεταλλευόμαστε, αλλά τι να γίνει; Είσαι τόσο μαλάκας που -αν δεν είμασταν εμείς θα ήταν κάποιος άλλος.
Απλά, όταν, κάποια στιγμή σε βαρεθούμε και σε γράψουμε κανονικά μην στεναχωρηθείς πολύ. Είσαι τόσο μαλάκας που πάντα θα βρίσκεις κάποιον να σπάει πλάκα μαζί σου.
Κατά τις 7:21 μ.μ.,
h alhtheia einai oti kapou to parakana
kai tora niwthw typseis...
xa-xa-xa-xaxaxaxa xa-xa-xa-xaxaxaxa
xa-xa-xa-xaxaxaxa xa-xa-xa-xaxaxaxa
kalo e?
pantws kapoia stigmh
prepei na to parete apofasi oti
sthn kenwnia uparxoun kai anwnymoi
you are big boys & girls no big deal! live with it!
giati opos oi pseudonymoi krinoun tous anonymous
etsi kai oi epwnimoi krinoyn tous pseudonimoys
(blepe Γιαννακίδη "Συγγνώμη κύριε Ποιος είστε;")
kai oloi thimomaste to gelio pou riksame tote!
yeap! you never know!
pantws omologw oti me to ypobathro sou
perimena kati poio empneusmeno apo sena
me poly dosi xioumor
kati as poume san ayto:
SENTONAKI YPERDIPLO PEIRAIKHS PATRAIKHS ME THEMA
H EKSELIKSH TWN MASKOFORWN HRWWN
APO TH LOGOTEXNIA STO DIADIKTYO v.III (return of the jedi)
kaiti entelws fantastiko 8a diabazotan apneysti
ax den mporeis na taxeis ola se ayth th zoi
ciao Dorabella
(prosoxh kiklophoroun mustaxiofoi albanoi pou dokimazoun th pisth sou)
my moto is: reality beyond any imagination
oxi-oxi grapse lathos (pws diagrafontai ayta ta diaolia)
my moto is: rboy
Κατά τις 9:10 μ.μ., The Motorcycle boy
Ανώνυμε, τρελλογιατρός είναι αυτός που εξηγεί τη συμπεριφορά των άλλων. Εγώ σου μίλησα για μας και για το πως σε βλέπουμε. Πως μπορείς να είσαι τόσο βλάκας και να μην καταλαβαίνεις τη διαφορά; Το τρίτο μάτι σου είναι η κωλοτρυπίδα σου; Μάλλον. Τη μια με λες πούστη την άλλη παραπονιέσαι οτι γαμάω λίγο. Όλο ναζάκια είσαι -τόσο πολύ σου έχει λήψει το σεξ; Πάντως να σου ξεκαθαρίσω κάτι. Θέλει πολύ αντριλίκι για να είσαι ομοφυλόφιλος, αλλά η πουστιά χρειάζεται μόνο κακομοιριά, κόμπλεξ και λιγούρα. Αυτά τα διαθέτεις φουλ -έτσι χοντρούλη;
Μην διεκδικείς το δικαίωμα στην ανωνυμία -όταν κλάνεις σε δημόσιο χώρο όλοι ψάχνουν να βρουν ποιός είσαι για να σε πετάξουν έξω.
Και επειδή με ξέρεις, γιατί δεν περνάς να μου πεις τις πίπες σου από κοντά; Μα γιατί είσαι κοτούλα, έτσι;
Armagedon είσαι εκτός θέματος. Αλλά εντελώς -λέμε. Πάντως, αφού δεν τα γουστάρεις γιατί τα διαβάζεις; Μαζοχιστής είσαι; Σου αρέσει να σε μαστιγώνουν πριν το σεξ;
τελικά και για τα Blog θα λέμε ότι είναι (και είναι) καθρέφτης της κοινωνίας μας...
Όπως ο πρεζάκιας και οι τελειωμένες πουτάνες ορίζουν το "φυσιολογικό" των υπολοίπων, αντίστοιχα το ίδιο συμβαίνει με τους "ανώνυμους υβριστές" με το μπιλοζίρι μυαλό (μπιλοζίρι=below zero).
Τα πρεζάκια και γενικώς οι τελειωμένοι κατά μια οπτική προσφέρουν υπηρεσία ορίζοντας την περίμετρο του φυσιολογικού, ίσως και κάποια άλλοθι στην κοινωνία γενικώς, αλλά οι ανώνυμοι που εμφανίζονται εδώ και (κακως-κάκιστα) αντιπαρατίθεται κόσμος μαζί τους, δεν νομίζω πως εμπίπτουν ακριβώς στην ίδια αναλογία.
Πάντως εμένα μου φαίνεται ανησυχητικό το να ασχολείται ο οποιοσδήποτε με το αναλύσει ή να αντιπαρατεθεί με κάτι το οποίο είναι πραφανέστατα ανίατη περίπτωση.
Κατά τις 11:57 π.μ., zero
Κατά τις 12:03 μ.μ., mmg
Κατά τις 6:55 μ.μ.,
kinisi mat xaraktirisan analites tin apelpida prospa8ia anazitisis simaxon apo tin pleura tou diavoitou tromokrati me to ili8io paraplanito kodiko onoma anonimous melos tis roufiano-poustikis ebraiomasonokinoumenis tromokratikis organosis mplogkhount.grrrrrrrrr o opoios paramenei afantos para tis eksonixistikes ereunes tis antitromokratikis iperesias
to kodikopoiimeno minima eikazete oti stal8ike ston feromeno os melos tou dieu8intiriou tis organosis kai fimologoumeno sindesmo me ton kouvaniko vraxiona MBoy (Malaka Barao o-y) o opoios simfona me plirofories eggiron roufianon mexri tora katafere na apokodikopoiisei mono tin proti silavi apo ton "Kodika Varao Malakinski"
kai ka8os oi anakatakseis sinexeizontai stin elliniki mploggotromokratosfaira se kinisi entiposiasmou proevei apo tin enlogo organosis kai to melos me to kodiko onoma glitsa pou eikazetai oti einai epifortismeno me to theoritiko-ka8odigitiko rolo otan apopeira8ike anepitixos na paraplanisei tis dioktikes arxes me tin tautotita armegogeladon apo tin apokodikopoiisi ton pliroforion
eroti8is o ipourgos dimosias pataksis LORDOS VIRON POLIDORAS arni8ike na provei se opoiadipote dilosi kai epanelave oti to agripno mati tou nomou eixe mia tsimla alla i ereuna sinexizete
anti8eta stin antepi8esi perase o gnostos amfilegomenos kanalarxis nikos rousos o opoios proevei se ivristikous xaraktirismous enopion 8eon an8ropon kai kalikatzareon kai vgike apo ta rouxa tou gia ena olokliro lepto os endiksi diamartirias (kai para tis lipo8imies kata ti diarkia tis sinentuksis tipou) eksigontas pos i xamili tile8easi meta tis apokalipsis pou parousiastikan apo to kanali tou PREZA TV apodikniei gia alli mia fora oti o aionovios megalodimosiografos tou ΔΟΛ (Δολοφονικος Οργανισμος Λαμογιων) kai megaliteros xaker tou planiti katoikos a8inas parainevei stis ekseliksis kai epanalave oti eixe lavei kai sto parel8on minimata pou apodiknioun ta legomena tou meso MSN (masonia) iperesias
telos anepiveveotes paramenoun oi fimes oti melos gnostou hip-hop sigrotimatos diatirouse tautoxroni sxesi me to gnosto melos simferikarotseri tis enlogo tromokratikis organosis ti mama tis ti giagia tis ti 8eia tis kai osta apo tin propersini ektafi tis progiagia tis
to 8ema ton anakatatakseon sto xoro tis egxorias blogotromokratias paramenei anoixto kai anamenontai simantikes ekselikseis entos ton epomenon oron
ola ta keimena tou SATANAKOY©® apoteloun pneumatiki idioktisia tou Agiou Pneumatos.
Κατά τις 7:50 μ.μ., The Motorcycle boy
Αρμεγελαδών, μα πόσο καλά με γνωρίζεις! Πως έχεις μελετήσει έτσι τη ζωή μου! Μήπως είσαι και ερωτευμένος μαζί μου; Κρυφά ίσως; έλα παραδέξου το, έτσι κι αλλιώς κανένας δεν σου δίνει σημασία.
Γίνεται να μου πεις κι άλλα για την ερωτική σου ζωή; Εντάξει το σαδομάζο το κατέχεις, αλλά είναι πλέον κοινότυπο. Για πες μου κι άλλα που δεν τα έχω ονειρευτεί. Πες μου ας πούμε πως εκσπερματώνεις όταν σου απευθύνει κάποιος το λόγο. Πες μου πόσες ώρες πλένεις τα δόντια σου για να πεις καλημέρα στην περιπτερού. Πες μου -όντως τέτοια πράγματα δεν τα έχω καν ονειρευτεί. Πες μου για τη μιζέρια σου που σε κάνει να παίζεις το πουλάκι σου σε blogs άλλων, γιατί ντρέπεσαι να ανοίξεις δικό σου.
Υ.Γ.: Αυτό με τα κακαδιασμένα βρακιά -πως το κατέχεις έτσι βρε; Σε θαυμάζω!
Κατά τις 10:13 π.μ., alex_m
Καλέ! Εγώ άφησα ένα σχόλιο κι εξαφανίστηκε!
Πάμε πάλι. Έλεγα, λοιπόν, ότι πολύ σωστά το θέτεις. Κι εγώ είχα αντιμετωπίσει κάτι παρόμοιο παλιότερα και τότε με είχε πειράξει πολύ. Από εκείνη τη στιγμή απενεργοποίησα τα ανώνυμα σχόλια, αλλά από ένα σημείο κι έπειτα κατάλαβα ότι δεν έχει και τόση σημασία αυτή η προφύλαξη, ακριβώς, επειδή διαπίστωσα ότι υπάρχουν πάρα πολλοί αναγνώστες που δεν διατηρούν μπλογκ και θα ήθελαν να διατηρούν μία επικοινωνία, να εκφραστούν, να αφήσουν το σχόλιό τους. Οπότε, σε περίπτωση που κάποιος ανώνυμος βρει ανοιχτή την πόρτα κι αρχίσει να βρίζει διαλέγω ή να αδιαφορήσω εντελώς ή να του απαντήσω με τον δικό μου τρόπο, χωρίς να σβήσω το σχόλιό του. Είναι κι αυτό που μου είχε πει ο DCD πως, στο κάτω κάτω εκείνος εκτίθεται με αυτά που λέει και το ποιος είσαι εσύ, φαίνεται από τη γραφή σου κι αυτοί που σε γνωρίζουν τόσο καιρό μέσα από τη δική σου γραφή, σε καμία περίπτωση δε θα σε συσχετίσουν με τον όποιο χαρακτηρισμό του κάθε ανώνυμου που διαλέγει να σε βρίσει.
Για το Ηράκλειο τώρα: Το καλοκαίρι περιφέρομαι Αθήνα, Χαλκίδα (που είναι το σπίτι μου), ίσως να πάω και λίγο στο Άργος που είναι η γιαγιούλα μου. Στο Ηράκλειο από Σεπτέμβρη θα κατέβω για να γραφτώ στη σχολή κι εννοείται ότι θα σε ειδοποιήσω να τα πούμε εκεί από κοντά!
Πολλά φιλιά!